Nabídka
Přidej
článek

Začínáte v novém zaměstnání na dálku? Těchto pár tipů by vám mohlo pomoci.


  Omezení, která přináší pandemie do našich pracovních i osobních životů s sebou nesou řadu nejistot ale i výzev. Součás..
(celý článek)

  Omezení, která přináší pandemie do našich pracovních i osobních životů s sebou nesou řadu nejistot ale i výzev. Součás...



Omezení, která přináší pandemie do našich pracovních i osobních životů s sebou nesou řadu nejistot ale i výzev. Součástí mnoha zaměstnání je v této době práce online, už jsme si na to zvykli, a mnoho z nás už takhle dlouho úspěšně pracuje. Ale online prostředí je nyní mnohde součástí i výběrových řízení a zaškolování nových zaměstnanců. Firmy, které chtějí fungovat dál navzdory všem komplikacím, potřebují i nyní kvalifikované a dobře zaškolené zaměstnance.

„Přestože se naprostá většina zaměstnavatelů shoduje s názorem, že osobnímu kontaktu při zaškolení na nové pracovní místo se těžko něco vyrovná, okolnosti je přiměly zapojovat online adaptační programy do běžné praxe,“ říká Kristýna Králová z personálně poradenské společnosti HAYS.

A ještě doplňuje: „Není třeba se zbytečně stresovat ze situací, které mohou (ale také nemusí) nastat, následující doporučení a tipy mohou pomoci úspěšnému startu a adaptaci v novém zaměstnání - online,“

Připravte si svou domácí kancelář

Před nástupem do zaměstnání, nebo v den nástupu, si ve formě pravděpodobně vyzvednete nezbytné vybavení k práci, jako je notebook, mobilní telefon, nebo i další příslušenství. Je dobré si hned na místě ověřit jejich funkčnost, případně se přihlásit do firemního systému, abyste předešli nečekaným komplikacím doma, až se budete přihlašovat. Samozřejmostí by měl být na vašem domácím pracovišti silný signál wifi a blízký zdroj pro nabíjení notebooku.

Snažte se co nejvíce zorientovat

Úvodní informace o firmě, její organizační struktuře a dalších odděleních, se dozvíte nejspíše hned první pracovní den. Je důležité, abyste měli jasno, jakým způsobem firma a její oddělení fungují. Pokud vám bude cokoliv nejasné, neváhejte se zeptat. Školení online má jednu výhodu, lze ho nahrát. Pak se můžete kdykoliv k nejasným bodům vrátit. Také je dobré dělat si při online školení poznámky. Snáze si vše zapamatujete a poznámky vám pak i pomohou v orientaci.

Seznamte se s nadřízenými a kolegy

Zapamatovat si hned jména a tváře nových kolegů není snadné. Časem se to jistě podaří, nejdříve se snažte zapamatovat si ty, se kterými budete v častém kontaktu. Takže se určitě účastněte týmových porad, nebo si osvěžte paměť na firemním intranetu.

Zapněte si kameru

Je dobré si zapínat kameru. Zvlášť je-li v kolektivu nováček. Lépe se pak s kolegy poznáte a stanete se plnohodnotným členem týmu.

Neostýchejte se klást otázky

Pokud vám cokoliv z vašeho pracovního úkolu není jasné, obraťte se na kolegy nebo přímo na svého nadřízeného. Vždy je lepší se poradit, než později udělat nějakou chybu. Doplňující otázky naopak vypovídají o vaší snaze co nejdříve porozumět všem postupům a úkolům, které z vaší práce vyplývají.

Zajímejte se o zpětnou vazbu

Pokud zpětnou vazbu od svého nadřízeného nedostáváte automaticky, měli byste si ji vyžádat. Můžete požádat o krátký hovor ke konci pracovního dne, nebo ji třeba vyžádat e-mailem :(„Posílám report dle zadání – je to takto v pořádku nebo mám něco změnit?“). Také je výhodné vědět, co od vás bude firma v nějakém časovém období vyžadovat, abyste si správně práci rozvrhli. Je dobré vědět předem co vás čeká.

Přemýšlejte pozitivně

Nezabývejte se předem situacemi, které mohou, ale nemusí nastat. Přemýšlejte nad pozitivy, které vám zaškolení na dálku přináší. Nová práce často přináší i touhu se co nejlépe strojit, abychom na své okolí dobře zapůsobili. Přestože i v online prostředí musíme být vhodně oblečeni, nároky nejsou tak vysoké. Můžete se tedy více soustředit na to, abyste zaujali spíše svým entusiasmem a touhou načerpat nové informace. Někteří lidé mívají obavy z toho, že jim nepůjdou úkoly v začátcích tak rychle, jak by si představovali. V domácím prostředí budete mít více času si vše „osahat“ a vyzkoušet a odevzdat svou práci, až s ní budete opravdu spokojeni.





O Hays

Hays plc („Skupina”) je přední světová společnost v získávání specialistů. Skupina je expertem v náboru kvalifikovaných, profesionálních a odborných lidí po celém světě, je leaderem na trhu ve Velké Británii a Austrálii a jedním z leaderů na trhu v kontinentální Evropě, Latinské Americe a Asii. Skupina působí v soukromém i veřejném sektoru, zabývá se vyhledáváním kandidátů na stálý i dočasný pracovní poměr i smluvními pozicemi. K 30. červnu 2020 má Skupina 10,400 zaměstnanců pracujících ve 266 kancelářích v 33 zemích a ve 20 specializacích. Finanční rok končící k 30. červnu 2020 vykazuje tyto výsledky:

- Skupina vykázala čistou provizi 966,2 milionů britských liber a provozní zisk (položky podléhající výjimce) 135,0 milionů liber;

- Skupina umístila kolem 66 tisíc uchazečů do trvalých pracovních míst a kolem 235 tisíc lidí do dočasných pozic;

- 17 % z čistých provizí Skupiny bylo vygenerováno v Austrálii a na Novém Zélandu, 26% v Německu, 23% ve Velké Británii a Irsku a 34% ve zbytku světa.

- Segment dočasného umístění představoval 59 % z čistých provizí a segment trvalého umístění představoval 41 % z čistých provizí;

- Hays působí v těchto zemích: Austrálie, Belgie, Brazílie, Česká republika, Čína, Dánsko, Francie, Chile, Indie, Irsko, Itálie, Japonsko, Kanada, Kolumbie, Lucembursko, Maďarsko, Malajsie, Mexiko, Německo, Nizozemí, Nový Zéland, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Rusko, Singapur, Spojené Arabské Emiráty, Spojené Státy Americké, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.


  • Kuchař: HanaRohlenová
  • Publikováno:

Kategorie: Zdraví

Sdílejte článek s přáteli!

Přidat komentář


Jméno a příjmení:

Váš komentář:

Naši partneři